Vad händer om jag slår fel kortkod?
Av säkerhetsskäl spärras ditt kort om fel kortkod slås in tre gånger i följd. Slår du fel kod två gånger i följd och sedan rätt, nollställs antalet felaktiga försök.
Glömt eller låst din kortkod - Om du har kvar ditt kort kan du med hjälp Mobilt BankID ta reda på kortkoden och även starta en upplåsning av den.
Har du bara glömt koden, följ steg 1-2 och har du låst den, följ steg 1-3:
1. Starta upplåsningen genom att klicka här eller gör det under "Hantera kort" i appen.
2. Memorera din kortkod.
3. Gå till en uttagsautomat och slutför upplåsningen genom slå din rätta kortkod och ta ut pengar eller ta ett kontoutdrag.
4. Klart!
Om du behöver beställa ett nytt kort. Kontakta oss på telefon 033-47 47 90 så hjälper vi dig. Vi har öppet vardagar 8–20 och helger 10–15.