8 vanliga frågor i Övrigt

Vi bevarar personuppgifter med stöd av lagkrav, till exempel preskriptionsregler, eller så länge vi behöver spara dem för att kunna fullgöra vårt avtalsförhållande. Därefter raderas personuppgifter, eller i vissa fall så sker en avidentifiering som innebär att bara vissa uppgifter sparas som inte går att koppla till dig som person.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter

Alla uppgifter som rör ditt konto och dina bankärenden skyddas av banksekretess, och vi följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet, som till exempel Dataskyddsförordningen och Dataskyddslagen. Bara ett begränsat antal personer med särskild behörighet har tillgång till informationen.

Läs mer om hur vi skyddar dina personuppgifter



Vårt adressregister uppdateras automatiskt gentemot folkbokföringsregistret, vilket innebär att du enbart behöver anmäla din ändring till Skattemyndigheten.

Om du är bosatt på annan plats än din folkbokföringsadress behöver du kontakta oss och meddela det. Ring oss på telefon 033-47 47 90 eller skicka ett säkert meddelande när du är inloggad på intenetbanken eller i appen så hjälper vi dig.

Vi finns här på icabanken.se som funkar lika bra på en dator, surfplatta eller smartphone. Är du kund hos oss finns även en app för iOS och android, där du kan utföra alla dina bankärenden och även skicka meddelanden till oss. Vi har också en hjälprobot finns tillgänglig dygnet runt på vår sida för kundservice. Får du inte svar på din fråga kan du chatta med en medarbetare under våra öppettider.

Via telefonbanken har du tillgång till självbetjäning dygnet runt och personlig service vardagar 8–20 och helger 10–15. Ring oss på telefon 033-47 47 90.

ICA Bankens adress

Om du vill skriva brev till oss, använd denna adress:

ICA Banken
504 82 Borås

ICA Banken på Facebook

Vi kan också svara på allmänna frågor via vårt Facebook-kontor,
www.facebook.com/icabanken.

ICA Banken i din ICA-butik

I samtliga ICA-butiker kan du ta ut och sätta in pengar, samt få reda på ditt saldo. Där kan du även få viss information om våra olika kort och tjänster. Bäst är dock att kontakta ICA Bankens kundservice om du har några frågor om våra produkter och tjänster.

Sök efter din närmaste ICA-butik

Kontakta oss på telefon 033-47 47 90 för personlig service. Vi har öppet vardagar 8–20 och helger 10–15.

Vill du ha personlig service behöver knappa in ditt personnummer och identifiera dig med antingen Mobilt BankID eller ditt fyrsiffriga lösenord. Gör du inte detta, kan du bara få svar på generella frågor.

Tips! Testa även vår chattrobot som finns tillgänglig dygnet på vår sida för kundservice. Får du inte svar på din fråga kan du chatta med en medarbetare under våra öppettider.

Du kan även skicka meddelande till kundservice när du är inloggad på internetbanken eller i appen.

Du kan vända dig direkt till vår kundservice på telefon 033-47 47 90, vardagar 8–20 och helger 10–15 eller skicka brev till:
ICA Banken
504 82 Borås

Du som använder icabanken.se eller någon av våra appar kan kontakta oss genom att skicka ett säkert meddelande till oss där. Om du efter denna kontakt inte är nöjd med bankens besked har du flera möjligheter att gå vidare i ärendet.

Läs mer om hur du kan framföra klagomål

Vi får information från Skatteverket när någon av våra kunder har avlidit. Då spärrar vi personens bankkort, koder, e-fakturor och eventuellt brevgiro. Därefter skickar vi ut en sammanställning av den avlidne kundens engagemang i banken till dödsboet.

Du kan antingen logga in med Mobilt BankID eller med ditt sexsiffriga lösenord. Om du idag enbart använder ett tresiffrigt lösenord, till exempel för inloggning via självbetjäning på telefon, kommer du att bli ombedd att byta till ett sexsiffrigt lösenord när du påbörjar din inloggning på ica.se.

Är du bankkund och har ett fyrsiffrigt lösenord, kan du även använda det för inloggning på ica.se.

Mer om sexsiffrigt lösenord på ica.se

Visar 8 av 8