Två kuddar i en säng

Vandrarhemmet – ta ett för snabbt köpbeslut

Känner du igen dig att du brukar falla för erbjudanden hos företag som visar att det bara finns ett begränsat antal kvar av en produkt? Då är du inte ensam. Kolla filmen, där vi visar ett vanligt exempel på detta och när man kanske skulle läst på lite mer innan...

Att ha en nedräkning hur länge ett erbjudande gäller eller visa upp att en produkt bara finns i ett begränsat antal är ett knep som företagen vet funkar. Detta gör de för att vi ska ta ett snabbare beslut och klicka på köpknappen.

Sedan är det inte ovanligt att vi ångrar köpbeslutet när man i efterhand kanske läser på lite mer.

Se filmen där vi visar ett exempel på detta när ett par pratat om att boka en utlandsresa och bokningen kanske gick lite väl fort.

Om du vill få en bättre förståelse hur vi människor beter oss med vår ekonomi, så hittar du fler exempel och förklaringar i vår Beteenderapport.

 

 

Dela